2030 ÉRD, FEHÉRVÁRI ÚT 63-65 | H-P: 8:00-17:00, SZ-V: ZÁRVA

Erős első félév - jelentősen növelte működési eredményét és árbevételét a Škoda Auto


A COVID-19 világjárvány jelentette folyamatos kihívások ellenére is több mint ötödével tudta növelni az év első hat hónapjában járműszállításait a ŠKODA AUTO az előző év ugyanezen időszakához képest.


Különösen erőteljes növekedés jellemezte az autógyártó kiszállításait Oroszországban (+54,3 százalék), Indiában (+31,2 százalék), Kelet-Európában (+35,0 százalék) és Nyugat-Európában (+30,9 százalék). 2021 első felében a vállalat 35,2 százalékkal, 10,199 milliárd euróra növelte árbevételét az előző év ugyanezen időszakához viszonyítva, miközben működési eredménye jelentősen, 327,2 százalékkal, 974 millió euróra nőtt ugyanebben az időszakban, immár a járvány előtti 2019-es év ezen mutatóját is meghaladva. Az árbevétel-arányos nyereség ugyancsak különösen magas, 9,6 százalékos szintet ért el az első félév során.
 
"NEXT LEVEL - SKODA STRATEGY 2030" stratégiájával - amelynek keretében egyaránt ambiciózus célokat tűzött ki a hosszú távon fenntartható növekedés, az új értékesítési régiók feltárása és a hajtásrendszerek elektromossá alakítása területein - a vállalat sikeresen halad előre az átalakulás évtizedében. A ŠKODA AUTO célja, hogy 2030-ra az öt legnagyobb darabszámban értékesített márka közé lépjen elő Európában, amelynek megvalósítása során a cseh autógyártó a különösen kedvező árfekvésű belépőmodellekre és az erős elektromos modellportfólióra összpontosít. A ŠKODA emellett vezető európai márkává kíván válni Indiában, Oroszországban és Észak-Afrikában, illetve további feladatköröket tervez átvenni a Volkswagen Csoporton belül. Mindezeken túl, a vállalatcsoporttal, valamint politikai és üzleti partnereivel közösen azon is dolgozik, hogy hazája, Csehország, elektromos mobilitási központtá fejlődhessen a meglévő munkahelyek biztosítása, illetve újak létrehozása szolgálatában.

Vissza a hírek oldalra