Ha nagyon röviden akarnánk bemutatni az új modellt, akkor úgy fogalmazhatnánk, hogy bemutatkozott az új RAPID, az új FABIA alapjain. Persze azért nem ennyire egyszerű a helyzet, de méretét tekintve nem tévedünk sokat.
Az új ŠKODA SLAVIA a konszern MQB-A0-IN platformjára épül, amely az MQB építőkészlet India számára átalakított változata. A SLAVIA az INDIA 2.0 projekt legújabb modellje. A projekt keretében a konszernen belül a ŠKODA felel az indiai piacért, és az oda szánt modellek fejlesztéséért. Az első ilyen, kifejezetten helyben fejlesztett modell a KUSHAQ volt, amely egy KAMIQ méretű SUV, persze picivel egyszerűbb műszaki alapokon, amelyek jobban megfelelnek a helyi elvárásoknak és viszonyoknak.
Az INDIA 2.0 projekt fontos eleme, hogy nem csupán helyben fejlesztik a megjelenő modelleket, de a szükséges alkatrészeket is nagyrészt a helyben igyekeznek beszerezni.
Nincs ez másként a SLAVIA esetében sem, amelyhez 95%-ban helyi beszállítók biztosítják az alkatrészeket.
A0 padlólemez, de nem kicsi autó
Az autó egyébként a kelet-európai piacokon is népszerű szedán modellek sorát gyarapítja. A csomagtartója hatalmas – 521 literes – és a hossza is meglepően nagy, hiszen több, mint 4,5 méter. A tengelytáv 3,5 centiméterrel marad el az OCTAVIA jelenleg futó generációjától.
Motorizáltság terén jóval szerényebb a kínálat az európai modellekhez képest, hiszen mindössze kétféle turbós benzines kerülhet a motortérbe. Mindegyikhez hatsebességes kéziváltó az alap, de az 1.0 TSI 115 lóerővel rendelhető 6 sebességes automatával is, míg a kínálat csúcsát jelentő 1.5 TSI 150 lóerővel elérhető 7 sebességes DSG-vel is.
Akár 6 légzsákkal
A SLAVIA biztonsági felszereltségét errefelé nem mondanánk kiemelkedőnek, hiszen hiányoznak belőle a vezetést támogató rendszerek és a vészfékasszisztens is. Ennek ellenére a 6 légzsák, az ESC és a többszörös ütközést megakadályozó rendszer a felszereltség része, ahogyan a tárcsafékeket automatikusan tisztító asszisztens is. Elől hátul LED technológiát használó lámpatesteket kapott a modell. Az utastér nagyban emlékeztet a nemrég bemutatkozott FABIA utasterére, a műszerfal sok közös elemet tartalmaz.
Infotainment? 7 és 10 colos kijelzők
A SLAVIA fedélzeti rendszere kétféle központi kijelzőn kommunikálhat az utasokkal. Alapban egy 7 colos, míg felár ellenében egy 10 colos érintőképernyőt használhatunk. Alap a Bluetooth kapcsolat, és SmartLink segít tükrözni az erre alkalmas applikációkat a kijelzőre. Apple Carplay vagy Android Auto viszont nem működik egyik rendszeren sem. A MyŠKODA alkalmazás alapfunckiói viszont elérhetők a modellhez és a műszeregység is digitális kalakítású.
A modell kifejezetten az indiai piac számára készült, ott is gyártják. Így bármennyire gondolnak sokan nosztalgiával a FABIA SEDAN-ra, más piacokon semmi esélye annak, hogy megjelenjen az új modell.