2030 ÉRD, FEHÉRVÁRI ÚT 63-65 | H-P: 8:00-17:00, SZ-V: ZÁRVA

A KUSHAQ után itt a ŠKODA SLAVIA


Az indiai piac egyre fontosabb a márka számára, ezért is jelennek meg újabb, kifejezetten ide tervezett modellek.


 
Ha nagyon röviden akarnánk bemutatni az új modellt, akkor úgy fogalmazhatnánk, hogy bemutatkozott az új RAPID, az új FABIA alapjain. Persze azért nem ennyire egyszerű a helyzet, de méretét tekintve nem tévedünk sokat.
 
Az új ŠKODA SLAVIA a konszern MQB-A0-IN platformjára épül, amely az MQB építőkészlet India számára átalakított változata. A SLAVIA az INDIA 2.0 projekt legújabb modellje. A projekt keretében a konszernen belül a ŠKODA felel az indiai piacért, és az oda szánt modellek fejlesztéséért. Az első ilyen, kifejezetten helyben fejlesztett modell a KUSHAQ volt, amely egy KAMIQ méretű SUV, persze picivel egyszerűbb műszaki alapokon, amelyek jobban megfelelnek a helyi elvárásoknak és viszonyoknak.
 
Az INDIA 2.0 projekt fontos eleme, hogy nem csupán helyben fejlesztik a megjelenő modelleket, de a szükséges alkatrészeket is nagyrészt a helyben igyekeznek beszerezni.
Nincs ez másként a SLAVIA esetében sem, amelyhez 95%-ban helyi beszállítók biztosítják az alkatrészeket.

A0 padlólemez, de nem kicsi autó
Az autó egyébként a kelet-európai piacokon is népszerű szedán modellek sorát gyarapítja. A csomagtartója hatalmas – 521 literes – és a hossza is meglepően nagy, hiszen több, mint 4,5 méter. A tengelytáv 3,5 centiméterrel marad el az OCTAVIA jelenleg futó generációjától.
 
Motorizáltság terén jóval szerényebb a kínálat az európai modellekhez képest, hiszen mindössze kétféle turbós benzines kerülhet a motortérbe. Mindegyikhez hatsebességes kéziváltó az alap, de az 1.0 TSI 115 lóerővel rendelhető 6 sebességes automatával is, míg a kínálat csúcsát jelentő 1.5 TSI 150 lóerővel elérhető 7 sebességes DSG-vel is.
 
Akár 6 légzsákkal
A SLAVIA biztonsági felszereltségét errefelé nem mondanánk kiemelkedőnek, hiszen hiányoznak belőle a vezetést támogató rendszerek és a vészfékasszisztens is. Ennek ellenére a 6 légzsák, az ESC és a többszörös ütközést megakadályozó rendszer a felszereltség része, ahogyan a tárcsafékeket automatikusan tisztító asszisztens is. Elől hátul LED technológiát használó lámpatesteket kapott a modell. Az utastér nagyban emlékeztet a nemrég bemutatkozott FABIA utasterére, a műszerfal sok közös elemet tartalmaz.

Infotainment? 7 és 10 colos kijelzők
A SLAVIA fedélzeti rendszere kétféle központi kijelzőn kommunikálhat az utasokkal. Alapban egy 7 colos, míg felár ellenében egy 10 colos érintőképernyőt használhatunk. Alap a Bluetooth kapcsolat, és SmartLink segít tükrözni az erre alkalmas applikációkat a kijelzőre. Apple Carplay vagy Android Auto viszont nem működik egyik rendszeren sem. A MyŠKODA alkalmazás alapfunckiói viszont elérhetők a modellhez és a műszeregység is digitális kalakítású.
 
A modell kifejezetten az indiai piac számára készült, ott is gyártják. Így bármennyire gondolnak sokan nosztalgiával a FABIA SEDAN-ra, más piacokon semmi esélye annak, hogy megjelenjen az új modell.

Vissza a hírek oldalra